fredag, september 29, 2006

Ljusglimtar

Gör ett försök att matcha Minks schyssta hemmabästblogg. Här kommer fyra ljusglimtar i min vardagsmiljö:

Ljusglimt 1.
En riktigt god latte upphälld i en favvo-Flilippa K-mugg. På diskbänken har vi alltid en stor och praktisk skärbräda som ligger framme. Kaklet har vi själva målat om i rött (tidigare var det nougat med mörka vinbärskvistar à la 80-tal). På väggen hänger en cool Lexingtongrytvante som vi fått i present.


Ljusglimt 2.
"Mannen och jag när vi blir gamla" står i IKEA-glasskåpet och ler. Jag tillverkade paret ursprungligen till farmor och farfar i present julen -95 (stod det under). De fick flytta hem igen när farfar gick bort. I skåpet har vi glas och porslin men också en del dryck som man kan ha i glasen...


Ljusglimt 3.
I vardagsrummet har vi en hel hage med hästar. Det är en konst att INTE snubbla över dem men så länge de trivs ihop och inte bråkar med varandra så får de stå kvar. Hästarna påminner mig om det älskade barnet som bor här och det gör mig så himla lycklig och glad. Alla veckor!


Ljusglimt 4.
Litografi av Camilla Pyk. En av de mycket få ägodelar som jag har kvar sen separationen för sex år sen. Vann den turlig nog i en tavelutlottning. Gillar den råskarpt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lovely darling! Ni har många ljusglimtar i huset! Fler på gång!
kramen//M

Anonym sa...

Hej och hå! Tackar för hälsningen och gläder mig åt att fler gör "hemma-hos-reportage". :)
Gillar dina ljusglimtar - Filippa K (har vi också), Lexingtonvanten (den med) och hästarna (fast riktiga!)
Kul!
Nu får jag en till -INKSblogg att följa.
Catten - hon som klottrar hos minksen.

Cinks sa...

Lyllos med riktiga hästar...eller? *absolut ingen erfarenhet men kanske inte lika lätta att lyfta på när det ska till och dammas... ;-)?*