måndag, oktober 02, 2006

Snabb WeekendSumUp

Fredagsmys i soffan med - hör och häpna - en caprinuschka till fördrink och en delad flaska röd Sunrise till den hemlagade hamburgaren.

Det märks tydligt att vita veckor har effekt. Vinet kändes liksom lyxigare och jag blev nästan obehagligt trött av det. Urlänge sedan jag gjorde en caprinuschka. Kom knappt ihåg hur den skulle göras. Den som var min paraddrink för inte längre än fem år sen.

Pilatespass på lördagsförmiddagen i försök att tygla upp ett oroligt hjärta och en ytlig andning. Yrde sen runt med dammsugare och skurtrasa resten av för- och eftermiddagen . Mot kvällningen fick vi mysbesök av Minks m fam. Vi hade en så lugn och skön kväll med quornlasagne och en massa prat. J och F hade som vanligt kul ihop och A var på ett ljuvligt ljudligt humör som fick Tant C och FarBror M att smälta. MER!

Söndagsförmiddagen tillbringade jag sovandes i en svart skinnsoffa under tiden som F dansade. Sen for vi direkt till Sickla köpcenter för att fika med svärmor och pussas lite med mannen som jobbade hela helgen. Därifrån direkt hem, steka på radhusbiffen och köra över F och alla hennes saker till sin papps. Vid åtta på kvällen kunde jag och mannen äntligen sätta oss i soffan och "ta helg" tillsammans.

Inga kommentarer: