måndag, oktober 02, 2006

Fått nått i nått

Följer P3s lilla serie om folk som fått nått i nått och delar med mig av mina egna erfarenheter...

Hamnat hos fel böna
Jag hade köpt en schweizernötchoklad och ätit upp halva när jag plötsligt ser en insmält fluga på baksidan av chokladen.... Minns den som HUGE och typ halväten... Skrev brev till Marabou och skickade in resterande del av choklad + fluga. Fick till svar att det var ett Kakaomått som råkat hamna där, dvs en fluga som lever bland kakaobönor. Som plåster på såren fick jag två dubbla askar Alladin och några andra rabattkuponger.

"Nån måste ju få den!"

Åt i personalmatsalen för nåt år sen när jag hittade en blå plastpärla i maten. Gick till matsalschefen med tallriken och påpekade att en diamant hade ju varit trevligare att hitta än en blå plastkula. Chefen visade ingen förståelse för att det skulle vara något problem. "Nån måste ju få den" menade han och förklarade vidare att det tydligen var en lite kula som fallit av från tallriksbacken.

Samma personalmatsal hade för nåt år sen müsli som rörde sig...

1 kommentar:

Anonym sa...

Så patetiskt att jag inte kan sluta skratta "nån måste ju få den" ?? Ja-ha jaja okej tack det blev JAAG som fick den blå plastkulan TJOHO. Lottovinst!

Suck, ordet matsal har sällan någon positiv klang!
/M