tisdag, oktober 10, 2006

Polis, polis, potatisgris...

En yrvaken minipolis F anslöt frukostbordet och framförde följande dialog.

F: Mamma, du har påsar under ögonen!
Jag: Ja, jag vet. Undrar varför det blir så.
F: När gick du och lade dig igår egentligen?
Jag: Inte så sent, vid elva.
F: Elva! Och när gick du upp?
Jag: Sex
Hon börjar räkna högt för sig själv på fingrarna.
F: elva...tolv, ett, två, tre, fyra, fem, sex. Du har bara sovit sju timmar! Det är alldeles för lite.
Jag försöker kontra..
Jag: Men då skulle du ha sett mig i fjällen. Då var påsarna lika stora över som under ögat.

Inser att hon har lite rätt, den storlilla. Ikväll är det tio som gäller igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men hon är ju för go!! Observant och håller ordning!

Här skulle jag kunna retas och säga att ja det hoppar ju över en generation, fast det är ju inte sant. Du ÄR observant och håller ordning men vi kan återkoppla till en tidigare blogg hos dig, du håller ordning på F, och glömmer att hålla ordning på C, som absolut ska gå och lägga sig tidigare ikväll säger M =O)

kramen//M