onsdag, oktober 18, 2006

Mäh!

Mäh! Jobbarkompisarna glömmer mig inte ens till lunchen. De frågar till och med om jag ska med. De. Inte jag som vanligt. Jag flyter med. Ovanligt trevlig lunch dessutom. Maten smakar lite bättre än vanligt. Yaki-niki som är rätt ok. Bra betyg för att vara vår matsal.

Testar till och med kaffe men då hamnar jag under ytan igen. Flytet verkar inte gälla när det kommer till kaffe. Det gör fortfarande ruskigt ont i lilla maggen av efter-maten-kaffet.

So what!

"När flytet är i luften
då är lyckan varje dag
Om man är positiv som fan
då går allting bra"

Magnus Uggla
"Vittring"

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad händer? Jag scrollar och letar, tror mig förstå något om ägg i frysen. Vad är på G? Förlåt frågan, inte meningen att klampa på.

Saring sa...

Du är LJUVLIG som citerar gammel-uggla YESYESYES!!! Vet du, jag skrev ett idolbrev till honom när jag var liten, typ 9-10 år. Jag skrev att jag tyckte att han var sååå bra och framförallt älskade jag låten "hand i hand" för "den var så fin"... Sedan ville jag gå med i hans fan club. Efter ett par månader fick jag ett handskrivet idolkort med texten;
"Kära Sara. Tack för ditt fina brev. Jag har tyvärr inte någon fan club. Puss och stor varm kram, Magnus Uggla"

Jag fick fullkomligt PANIK! Det där med "puss och stor varm kram" blev för mycket för mig. Klarade inte av att ha kortet uppe trots att jag var så stolt. Gömde det i en byrålåda och sedan slängde jag det. Snacka om att vara känslig :o) Så! Där fick du en Ugglaanekdot helt utan att du bad om det. Min stora barndomsidol alltså!

Cinks sa...

Christina: hm, jag har nog mest skrivit om det i min gamla blogg: cinks.blogg.se. Kika gärna in där =D

Saring: Oh, så du hade en äkta crush på honom som liten. TÄNK om du hade sparat kortet, vilken nostalgi! Jag ÄLSKADE låten Sommartider "Oh, oh, ooooh...".

Skrattade gott åt F som skulle försöka förklara en kille som var med i Melodifestivalen för några år sen. "Ja, du vet, han...Magnus Uggla eller vad han heter". Den hon EGENTLIGEN menade var Magnus Carlsson i Alcazar men Uggla sätter uppenbarligen tydligare spår! Vilken härlig personmix.

Anonym sa...

Hand i hand....osv.. känns SÅ fritidsgård Enögla för mig!!!

Då hade Uggla revival med den och den där mixen alla gamla låtar.

Vilket årtal kan det ha varit tro?!

Där fick jag ivf kommentarerna
- F-n vad du ser sur ut då!
- Ska vi dansa? Nähä men skit'it då, stå där o ha tråkigt då!!

Hm...tack det tänker jag göra!

VADDÅ JAG SUR?? näääääääää *Tsss*
//M