söndag, oktober 29, 2006

Hög- och lågsöndag

Yrtäppa kallar jag F idag. Hon blir alltid så knasig på söndagarna när det är dags att åka hem till pappa. Och idag är det lite speciellt för hon ska vidare hem till farmor för en halv veckas välbehövligt och bortskämt höstlov.

"Vad är en yrtäppa?" frågar F. "Ett yrväder som far omkring överallt och ingenstans. Nån som är här, där, här, där och sen här igen. Ett yrväder." svarar jag. "Men det är ju PRECIS vad jag är, mamma!" svarar F glatt och fortsätter sitt utspejsade högt- och lågtmönster.

Glittrande ögon och ett stort leende. Spelar piano istället för att packa saker. Dansar istället för att packa saker. Vill bli kittlad istället för att packa saker. Leker häst istället för att packa saker.

Hon är så jädra härlig, skrattretande och tålamodskrävande när hon är på det humöret. Gu' vad jag älskar min jäntunge!

/Stolt Fru Mamma Yrtäppa

1 kommentar:

Anonym sa...

Yrtäppa låter som en mkt passande namn =O) fladdrar omkring, hit och dit och mest glad!!

Jag har en, regnit gråväder? Mest surt och ruggigt!!!! Känner mig såklart elak och orättvis när jag säger så, men jag sörjer solstrålen jag hade för en vecka sedan!! Nu har hon tydligen bara motgångar hela tiden, oavsett hur jag låter och svarar så är det synd om HENNE! depp depp
//ledsna mamman som försöker o försöker

kram till yrtäppan!!