fredag, oktober 20, 2006

Tanter av det västa slaget

Jag undrade just när PMS-häxan skulle virvla in och förstöra allt det braiga. Hittills har jag kännt mig så uppåt att jag nästan trodde att hon skulle gå huset förbi den här gången. Men igår dundrade hon in som den objudna gäst hon är. Moa-ha-ha-ha.... Kanske inte med så mycket buller och bång som vanligt men fördjävlig är hon likväl. Puttar liksom ut mig ur min egen kropp, tar över spakarna i hjärnkontrollrummet och stökar till det. Fy va hon är elak! Stannar väl till i övermorgon gissar jag. Då kommer Tant Röd och tar över. Så gigantiskt objuden även hon. Känns ändå som om hon och jag närmar oss en förlikning för varje gång hon kommer. Påtvingad förlikning.

Saker och ting blir inte alltid som man har tänkt sig...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja jvla kärringar. Tänk om det gick att sätta en lapp på ytterdörren;
Inga objudna gäster, kaffet är slut!!

powerkram till dig från mig!//M

Anonym sa...

Jag säger bara en sak ... P-Spruuuuuuta ... har inte haft besök av henne på många många år :) Alltid något!

Cinks sa...

Njäe, P-spruta får ju liksom helt motsatt effekt än vad jag strävar mot...för då går det ju inte alls att producera småbäbisar och det är ju liksom DET som är mitt mål...

Anonym sa...

Jamen just ja ... korkskalle var jag! Flåt ...