måndag, oktober 02, 2006

Jag är utmanad!

Antar en utmaning från Minks (tror att jag har skrivit den här förut långt ner i min förra blogg...eller tänkte jag bara...?)

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står det där?
Simon Lewis Dra: "Nää", sa Marlowe. "Jag vill ha en pirog med ost och lök. Annars får det vara".

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
En konservburk full med pennor. Runt burken har jag klistrat på vitt papper som jag skrivit fina ord på, som "ResorSömnKärlekSalsaSnöflingaVisthusRimfrost...." osv.

3. Vad var det senaste du såg på tv?
Beck

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är?
Tio över nio...(09:12, tittade för inte så länge sen).

5. Bortsätt från datorn, vad hör du just nu?
P3 och Bo Kaspers "Vi sitter i samma bil". En sådärbra låt tycker jag. Föredrar "gamla" Bo Kaspers.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
För en timme sen när jag åkte till jobbet. Det var så skönt ute! Mössan var på. Sov på bussen och hann till och med drömma lite =D

7. Vad tittade du på, innan du började svara på den här undersökningen?
Morgontv på Tv4

8. Vad har du på dig?
Oh, lite business idag. Vit skjorta med lite smala ränder, svarta loosfitbrax med smalt svart skärp och svart kavaj. Utsläppt hår. Även vigselringarna är på idag. Det är de inte varje dag. Men Mannen föll på knä imorse och trädde på dem med dendär blicken som gör att jag så gärna vill varavaravara med honom.

10. När skrattade du senast?
Det var nog igår när dottern och svärmor glatt sprang runt i hela Sickla köpcenter och lekte med ballonger som två livsglada barn. Folk runtomkring hade överseende och log matt.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Faktiskt inget mer än en klocka....och några hål.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Mig själv när jag tittar mig i speglen. Jag ser inte riktigt ut som jag brukar tycker jag... Kan inte sätta fingret på det. Men lite konstig ser jag ut!

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Säger som Minks; Utmaningar är alltid kul!!

14. Vilken var den senaste film du såg?
Ja, det var ju Beck igår... Nästa film blir förhoppningsvis en film av Almodóvar som går i Sickla.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Oj, ja det skulle nog bli några hästar till F, en riktigt snabb och sucker bil till mannen och till mig...hm...en målarateljé nära havet med GIGANTISKA panoramafönster.

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till?
Jag har varit med i "Miss-Wet-T-shirt-Contest" på en klubb i Västerås för hundra år sen. Bara på kul. Hur det gick? Jag fetåkte ut när jag inte tog av mig den blöta t-shirten...något som de andra tjejerna gjorde.

17. Om du kunde förändra en sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Förinta religonskrigen. Well spoken, Cathis & Minks!

18. Tycker du om att dansa?
OM jag gör! Alla typer av dans är superkul, från gammeltjo och wiener till break och modern.

19. George Bush?
Spontant: Nä!

20. Vad skulle dina barn heta, pojke respektive flicka?
Om F hade varit pojke skulle hon hetat Fredrik William (skulle INTE vara aktuellt idag). Namnen på önskelistan idag varierar lite med dagsformen men inga rykande heta. Själv skulle jag ha hetat Jonathan om jag blivit en pojk.

21. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Nä, har provat det och inser att hemma är bäst!

22. Vad vill du att Gud ska säga då du kommer till pärleporten?
Gud: "Jaha, då var det dags att bli pånyttfödd igen då! Du har redan varit italienska och hund i dina tidigare liv, vad vill du bli nu?"
Jag: "Jag vill gärna bli en ladusvala och flyga högt över ängar och träd"
Gud: "Okej, då är det klart. Du kan du flyga ner igen"
Jag: "Swoooosch-pip-pip-flaxflaxflax"

23. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Alla som kikar in här och känner sig utmanade...

Inga kommentarer: