onsdag, oktober 18, 2006

Det är de små, små sakerna som gör'et

Dag 27. Nu börjar väntan. Jag gör mig redo för besök av Tant Röd. Räknar med att hon dyker upp framåt helgen. Då ringer jag ivf-kliniken. Fjorton dagar senare är det dags för att se om den lilla eskimån i frysen håller för upptining. 80% chans att det lyckas. Att tina ägget alltså. Det är lite spännande och jag är lagom hoppfull. Kommer vi så långt som till insättning är det 20% chans att det fäster. Som sagt, lagom hoppfull.

Halva tiden i landstingskön för ivf har gått. Halva tiden kvar med andra ord. Det är inte illa det heller.

Jag har faktiskt lite flyt just nu. Oväxling förnöjer. Man får vara glad åt det lilla. Det smyckar faktiskt vardagen en smula.

Jag hittar nya ridskor på Granngården. Precis sånna jag vill ha, i rätt storlek och till överkomligt pris.

Det känns nästan lite overkligt när det finns EN plats kvar på parkeringen utan för träningslokalen precis när JAG kommer.

Och samma sak när jag kommer till ICA. Precis framför mig backar en bil ut. EN plats ledig och den tar jag.

Dessutom regnar det nu på morgonen när jag går till jobbet så jag får användning av min nya regnjacka. Sicken tur va!

Jag blir inte förvånad om ägget tinar som det ska.

"Thought that I would self destruct
But I'm still here
Even in my years to come
I'm still gon be here"

Survivor med Destiny's Child
-The best song of this century-

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror på flytet och håller tummarna!

Anonym sa...

Jag kan inte städa nånting för jag håller båda tummarna jättehårt!! =O)

Go with the flow and have a good flow

/minksengelska

Anonym sa...

jag tror , jag tror!!! Så mycket tror jag o tummarna har du såklat!