onsdag, september 20, 2006

Ångest för dyr investering

Hjälp!
Måste åka nu om jag ska hinna köpa det där superschyssta men regnstället som jag hittade på Stadium igår. Tokdyrt och urskönt. Brukar tyvärr hänga ihop. Figursydd jacka istället för den hustältsliknande skärning som regnställ brukar vara. Både andas och står emot väta. Låter det inte sååå perfekt!!!

Jag fullkomligen ÄLSKAR regnkläder och gummistövlar. Särskilt gummistövlar. Det är absolut min bästa fotklädnad. Gröna, alldeles vanliga gröna gummisar som är så härliga att gå i en regnig höstdag. Regnjacka kommer inte långt därefter som favoritplagg. Kanske är det alla regniga dagar som jag sprang i regnet som barn som gör mig så nostalgistk förtjust.

Tänk att jag kommer att kunna få gå i det. I TRE dagar i sträck! Men det är dyrt. Jacka och byxor för en smärre förmögenhet.

"En investering" säger jag till mig själv och tänker på hur många ÅR jag kommer att kunna ha ett ställ med kvalité. Men prislappen minskar inte för det.

"Jag behöver det" säger jag till mig själv eftersom det andra jättmysiga HH-stället *från 1993 eller så* gick sönder när vi försökte bättra på impregneringen. Men prislappen minskar inte för det.

Äh, nu åker jag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

You go girl You go girl!

Hoppas att du köpte, because you're worth it!
(fast nä prislappen minskade väl inte för det =O)

kramen

Cinks sa...

Japreciiiis! Det var ju av DEN anledningen jag köpte stället! Där satt den =D

Anonym sa...

bra att du redan shoppat - man FÖRTJÄNAR helt enkelt saker ibland. Jag gillar oxå regnkläder men jag vill ha gula gummistövlar!!

Saring sa...

Klart du skall ha ett bra regnställ! FATTAS BARA ANNAT! Kvalitet kostar men blir billigt i längden. Det är inte för dyrt om du verkligenverkligen behöver det. Klart du skall ha ett bra regnställ! FATTAS BARA ANNAT!