onsdag, september 27, 2006

Försmak av fjällvandring

Tillvaron har gått i ett sen vi kom tillbaka från fjällen. Tåget hem blev några timmar försenat och en timme före midnatt i söndags kväll kom vi åter till lilla kidet. På måndagen kom far och igår fullkomligen försvann kvällen i mycket givande och roskänkande prat med P *tack för att du kom, P och mina tankar går till dig idag!*

Innan den mer utförliga vandringsbloggen är klar så kommer här iallfall en snabbsummering av dagarna i fjällen:

"Det var urskönt och skumpigt att åka nattåget trots att en gubbe i vår kupé snarkade och när vi gick av tåget i Enafors stod bussen där och alla vi som skulle vandra behövde bara kliva på och åka den lilla timmen till Storulvån.

Sen blev Mannens jättearg när dragkedjan på ryggan gick sönder men den gick att spänna till med remmarna istället så vi kom tillslut iväg och fick jag lov att stanna hela tiden för det gick liksom inte att bara gå förbi alla BLÅBÄR som fanns längs stigen så när vi stannade och rastade tyckte M att jag såg ut som hans farmor i munnen *g* och det hade han nog rätt i så vi skrattade åt det och åt massor av andra saker för vi blev liksom på så gott humör av den sköna fjälluften och av att röra på oss så mycket och för vårt fina bröllopstält som var så bra och av den häpnadsväckande utsikten.

På nätterna var det kallt och jag sov påbylsad med fleece på kroppen och tjockmössan som krona och dag två fick jag så ont i huvudet och axlarna att jag fick tillkalla naprapaten på en armslängds avstånd och han botade mig med lite knäck & bräck och sen mådde jag jättebra resten av vandringen om man bortser från lite hälont men till nästa resa har jag lovat mig själv att köpa en ny rygga som passar mig och inte en one-sized-man! Hm!

På mornarna kokade vi härlig havregrynsgröt med färska blåbär och tänk att allt smakar så himla mycket godare ute i friska luften och som avslutning tog vi en hutt magmedicin *dyra Mackmyradroppar* som också var god innan vi packade ihop och eftersom Mannens fingrar inte gillar vatten så var det jag som hade disktjänst i de kalla och klara vattendragen medan han plockade ihop Trangiaköket som han också fick bära på. "


Jag var först tankad, packad och klar utanför tältet. I bakgrunden syns "Kärringklumpen" och "Sylarna"


Kontentan av fjällvandring: Man blir ännumyckemerjättekär i sin man av att vandra i fjällen för man inser att man gjort rätt val i livet - att vara gift med just honom och att vandra tillsammans.

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter supermys! Hoppas att vi får höra mer inom kort =O)
kramen//M