fredag, september 08, 2006

Septemberfredag

Känner mig inte som jag idag. Har tappat eller lånat stil från någon annan. Av min egen finns inga spår. Stillös alltså. Den finns inte i min garderob någonstans. "Oh, rocker babe" säger mannen. Jag luktar rock och svart. Tajta jeans och topp. Andas lite Marie Fredriksson. Det är så INTE jag.

Ibland blir det bara såhär. Ser en bild framför mig och klär mig lydigt efter den. Klär mig till nån annan. Testar om det är jag i försök att hitta mig själv. Söker. Det sitter så mycket i kläderna. Tydliga kläder förtydligar personligheten. Idag är jag en kameliont. Rocker på utsidan, Emilia på insidan. "I'm a big, big, girl in a big, big world..."

Igår köpte jag en grå, stickad basker på Indiska. Får mig att lysa lite som Emilia. Det är mer som jag känner mig innuti. Kanske alltid känt mig. Liten, söt med förkärlek för att prata barnspråk. Jag är ingen rockersbrud. Hela dagen kommer jag att vara nån som jag inte är. På utflykt i en annorlunda stil. Får se det som en studie i skådespeleri med fötterna dinglande i luften.

Strävan efter att vara tydlig och ren som diamanten skjuter jag alltså upp på framtiden. Kanske till imorgon. Idag är jag färgad, vinklad och har till det yttre valt sida.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja som vi sa igår, jag har ingen aning om vad jag vill/ska ha på mig!

Svarta mysbrallor och skinntofflor sitter bra idag när vi går inne och fryser!!

Vi får önska oss varsin PS =O)
/M