fredag, september 01, 2006

Konstigt

"Sexy" viskar en förbipasserande man imorse på väg till jobbet. Det är bara han och jag och en lång bro så långt jag kan se. Jag tyckte inte alls att han var nå läcker. Konstigt!

"Hej mamma" svarar F i telefon när jag ringer hem. I tio minuter har jag försökt låta bli att ringa. Vill att hon ska hinna före. Men nu tänker jag att det är väl bara fint med omtanke så jag ringer. Tre signaler. Hon är hemma. Pjuh... Hennes första vecka med att gå hem själv från skolan är avklarad. Det har ju gått galant. Jag är stolt. Inte så konstigt!

Snart dags för min andra ridlektion. I spegeln ser jag en kvinna i ostyrigt hår, röd fleecetröja, mosters gamla mörkgröna ridbyxor, rutiga strumpor upp till knäna och kängor med dubbelknut fram. Tjo! Gjorde en galant upp- och nedstigning första gången. Fick träningsvärk bara av att skritta runt i halva ridhuset. Helt otränad är jag ju inte så det var allt lite konstigt!

Helg. Veckan är slut. Mjölken är också slut. Måste köpa ny så jag kan få ett planerat latte-återfall imorgon bitti. Jag är slut. Efter den här strulveckan är det väl förstås inte så konstigt.



Det finns fortfarande lite kvar av sommaren. Resten får vi bära i minnet tills nästa sommar.

Inga kommentarer: