söndag, november 05, 2006

Blandad lista

Länge sen jag gjorde en lista så här kommer en direkt hämtad från Minks

Sparar till
Långresa till Aussi eller Nya Zeeland med familjen 2009. På sparkonto hoppar redan fem loppor...

Väntar på
Adventhelgerna! Absolut mysigaste på hela vinterhalvåret. Att pynta, dricka glögg, tända ljus... Så fort julafton varit ska allt pyssel & pynt bort om jag får råda.

Pålägg som gäller
När det ska vara lyxigt: ingefärsmarmelad, ost och gurka på hembakt bröd! Jammie

Dagens dryck
Vill gärna svara latte men latte är inge bra för mig så jag säger jordgubbssmoothie istället.

Senaste boken du läste
Hm…det var nog ”Rismodern”.

Senaste maträtten du åt
Pyttipanna med rödbetor och stekt ägg för några timmar sen.

Senaste klädesplagget du bar
De sitter fortfarande på; röda mjukisbrallor och röd Esprit-tröja. Och fårskinnstofflor.

Senaste repliken du yttrade
”Mannen är ju så perfekt så…” *lösryckt ur sitt sammanhang men det blir mer suspekt så*

Senaste personen du träffade
Mannen och D uppe i köket som dragit skruvar och elkablar i över fyra timmar... *eloge för den enorma uthålligheten*

Senaste personen du pratade i telefon med
Pappa! Han ringde. Igen. Va glad jag blev!

Senaste personen du fick brev av
Terapeuten som skickade tillbaka mina papper.

Senaste gången du sov
Jag sov innan telefonalarmet ringde klockan åtta imorse.

Senaste saken du köpte
En dammsugare och festis till mig och tre godisbitar och festis till F på stallet.

Vad har du gjort idag?
Varit i stallet med F, strulat på ikea barkarby idag igen och sen varit hemma resten av dagen.

Gillar du svarta kläder
Jättemycket!

Hur tidigt stiger du upp
06.01 står larmet på och sen snozzar jag i genomsnitt två gånger.

Vilken färg har du på håret
Naturellt chokladbrunt, tonat något mörkare för tillfället.

Vad har du för färg på ögonen
Bruna som går lite åt det gröna hållet i vissa ljus.

Är du uppväxt i stan eller på landet?
I ett litet samhälle på landet.

Var har du ont?
Ingenstans för tillfället.

Vad lyssnar du på för musik nu?
105,5 på radion som spelar Ami Diamond för tillfället.

Vad tycker du om idrott?
Gillar att sporta.

Vad har du för klocka?
En rallyklocka, minns inte märke...

Favoritgodis?
Choklad.

Dyraste plagg du köpt?
Det är nog ett Tenson skidställ för typ tretton år sen. Hua va dyrt det var!

Har du jobb?
Jajamän!

Vad fick du på ditt senaste prov
"ÄL"

Favoritämne i skolan
Tveklöst gympa och bild

1 kommentar:

Anonym sa...

Nämen åh vad glad jag blir, att läsa att pappa har ringt igen!!!

KRAM!!
//M