onsdag, november 22, 2006

Jungfru Cinks vill fira...

På lördag är det exakt en månad kvar till Fs tioårsdag. Som vanligt blir det klurigt att fira henne tillsammans med hennes vänner just den dagen. Hennes fest står ju i hårt konkurrens med den något äldre Herr Jesus som också fyller just den dagen.

När F var mindre försökte jag förklara för henne varför just hon i hela orättvisa världen inte kunde ha barnkalas på födelsedagen eftesom Jesus fyller samma dag. Hon såg surmulet på mig och svarade med eftertryck: "Jag skulle allt vilja träffa den där Jesus, ja...".

I år är det ju ändå lite speciellt eftersom hon fyller just 10. Det är stort. Jag VILL hjälpa henne att fira. Problemet är att hon är hos sin far den dagen och det blir nog svårt att få med henne hem till oss bara för att fira en eftermiddag. Men jag ska inte säga nej åt någon annan, fråga går ju...

Cinks i planeringsstadiet

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår "dilemmat"! Kan du inte hitta alternativ? Som mys-pys och uppesittarparty dagen innan? Många föräldrar kan jag tänka mig som tycker det vore skönt att få vara utan sina barn då (alltså jag tänker på de barn du bjuder in ...) eller en morgonfest? På julaftons morgon ... med lussebulle å sånt ...

Anonym sa...

Ja det är verkligen knepigt! Har funderat över firandet, i år igen, och insett vi har J varken 25:e eller 27:e
=(
men ja, vi avvaktar på instruktioner från Virgin (eh?) Cinks rörande firande in Stockholm!
kramen/M