fredag, november 17, 2006

Protest mot P3

Skickade ett uppretat mail till P3 idag. Som daglig lyssnare totalflippar jag över allt flams och trams som sänds vissa eftermiddagar. Här är mitt jag har fått nog upprop:

"Jag gissar att en liten röst i etern varken gör till eller från men nu känner jag att jag bara MÅSTE få leverera min åsikt!

P3 verkar ha blivit en himal lekstuga för inbördes beundran. Jag gissar att de som gör programmen har väldigt kul. Precis som i "roliga timmen" i skolan där de som uppträdde var de som skrattade högst.

Jag är en vanlig slölyssnare som har P3 på dagarna i ända. Många program är väldigt bra tycker jag, som "Christer" och "Fredagsflirten". Men bajs- och blahahumorn som bland annat "DeLux" och "Hej Domstol" mfl bidrar med är olagligt usel och tillför absolut INGET om jag får tala för egen del! Jag har också hört många som tycker detsamma, att P3 verkligen har schangserat i misslyckade försök att göra programmen 'poppigare' och 'yngre'.

Just nu spelas hemmasnickrad falskreggae med en osunt löjlig text. Tillför absolut -i-n-g-e-n-t-i-n-g-!-

Inte kan programmen roa någon 'vuxen' (och då menar jag inte nån på 85 år utan nån som jag, på 35)? Och de lämpar sig absout inte för yngre öron heller. Jag undrar isåfall: vem är då målgruppen? Och framför allt - vad vill ni uppnå med en sådan programtablå?

Jag fattar faktiskt inte hur ni seriöst kan tillåta att sända skitsnack om eftermiddagarna? Sänd program med intressanta personer istället, lite "sommarpratar"-stuket till exempel. Mer "kafferepet" som ändå är lite samhällsrelaterat och längre tid för önskelåtar. Varför inte en variant av "Värsta språket" eller kanske "Hej Domstol" utan så mycket skitsnack mellan raderna. Ibland har de faktist intressanta saker att levera men jag orkar oftast inte lyssna ett helt program igenom. Lättsammare samhällsrelaterade program med aktuella ämnen önskas!

Varför måste ALLT skämtas bort? Är det DET språket och den attityden vi vill förmedla till våra unga? Knappast va... Det MÅSTE finnas bättre sätt att fylla P3:s repertoar än med kiss- och stjärthumor - som inte ens är kul utan av ett mer intelligensbefriande slag =(

Jag har bestämt mig och kommer att byta kanal på eftermiddagarna tills det blir nån ändring.

Hälsar en örontrött
Cinks"

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skriver under på varendaste ett litet ord! Får fullkomlig öronkatarr av P3 och väljer helt sonika att inte lyssna på P3 alls. Och det kan inte bara ha med åldern att göra!

Anonym sa...

Ha ha, jag minns när jag skrev ett skarpt personligt brev till Sam Nilsson, då VD på Sveriges Television ... klagade med hårda och bestämda ord över ett program som sändes en lördag kväll runt 19-tiden. En kvarts program där man filmade en av högvakterna. Ståendes helt stilla. I 15 minuter. En lördag.
Jag fick svar. Sam Nilsson föreslog att jag skulle byta kanal ...det gjorde mig ännu argare ;)

Anonym sa...

åhå! Jag som är 37 GILLAR faktiskt deluxe. Hej domstol är sådär... tycker humorn är lite väl torr i det programmet. Smaken är som baken uppenbarligen!