lördag, november 04, 2006

Inget mot gråa hår och rynkor!

Ouwäää! Jag är på väg att bli gammal! Nu är det fastställt och ett ofrånkomligt faktum. Det var länge sen smårynkor började fåra in sig i ansiktet och håret anta en lite silverfärgad ton här och där. Det är väl inget.

Men köer.
KÖER!
Jag får panik av köer.
Hjärtklappning och jag-måste-vända-tillbaka-ångest

Jag kände det redan idag när vi närmade oss ikeaparkeringen. En timme efter öppning och det var FULLT med bilar. Redan där började det. Känslan av inklämdhet tröck mig tillbaka i bilstolen. Merde! Je n'veux pas!

Själva handlingen gick bra. Det vändes och vred på idéer och prylar. Förutom att Mannens energinivå sjönk mot slutet och till och med valet av en blomma till kliniken blev övermäktig så var vi tillslut klara. Många saker som vi entusiastiskt pratat om att köpa fick bli kvar. Så blir det jämt och det är kanske inget att misströsta över. Att vi inte köper för köpandets skull, alltså.

"Jädra konsumtionsbilar" muttrade vi på väg hem som en av miljarders-miljarders konsumtionsbilar på vägen. Som ännu ett bevis på åldrandet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jadu! Det är ingen tantvarning på oss längre ... den punkten är för länge sedan passerad! Nu är i alla fall jag mer tant än annat ... men GRÅA HÅR - det accepterar jag ALDRIG ha ha!

Cinks sa...

Aj do agri, gråa hår är INTE välkommet - och därför tonade jag håret igen igårkväll! Hoppas du hade en bra fölseda! Tjing / C

Anonym sa...

Åhh så jag känner igen det där med kö panik, Ikeas parkering är ett säkert ställe att arbeta upp denna panik. Ett annan mycket bra parkering för endamålet är Ica Maxi, en fredag eftermiddag vi 16- tiden! :)

Helena som även jag börjar bli tant tydligen ...