fredag, november 03, 2006

Året är 1985...

Femöringarna slutar gälla. Etna får ännu ett utbrott. Björn Borg blir turistambassadör och "Calle & Hobbe" föds. Jag har permanentat hår och går i åttan. Dansar gärna och snyggt på discon till:

Michael Crety - Samurai
Modern Talking - You're my heart, you're my soul
Narada Michael Walden - Gimmie, gimmie, gimmie

Åker till Norge på sommaren och blir blixtförälskad. Kärleken besvaras. Gråter floder över en omöjlig men glödande kärlek på distans och lyssnar med omättlig aptit på:

Kool & The Gang - Cherish
Gary Moore - Empty rooms
David Cassidy - The last kiss

Mest av allt tyckte jag om "The last kiss". Tyvärr hittar jag inte låten men här är delar av texten. Grinade varje gång jag hörde den och det blev ju en hel del tårar efter som jag säker lyssnade på den sju tusen gånger...:

The last kiss
(David Cassidy / A. Tarney)
David Cassidy (backing vocal : George Michael)


There were times all along
That I thought I was catching on
Now I see it was only
Time catching up with me

As you stand at the door
I know I've never wanted you more
Ther's just one thing before you turn
And you walk out on me

Chorus:
If this is the last kiss
If this is the last touch
If this is the last time
I can ever be holding you
If this is the last embrace
I can never forget your face
If this is the last kiss
I'll get used to it
I'll get through this somehow, someway...

I won't stand in your way
I won't even begin to say
That you never looked better
Never looked so good to me
Though I've asked this before
I won't ever ask anything more
Just close your eyes and
Please do this for me

If you ever meet another
And he's not what you're looking for
Then don't surrender 'cause you might discover
There's somebody somewhere who's waiting for you

Remember the last kiss
Just remember the last touch
Remember the last time
I will ever be holding you
Just remember the last embrace
I can never forget your face
If this is the last kiss
Can't get used to it, won't get used to it,
no how no, no way
Never get used to it
no way...

Those were the days, my Cinks...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Värsta nostalgitrippen! Det året började jag på resebyrå, mitt första riktigt roliga jobb ... jag var 22 år ... Imorrn blir jag 43 :(

Cinks sa...

Grattis, grattis, grattis i förskott Christina! 43 är ju fortfarande ingen ålder! Du har lika mycket om inte MER kvar!

Anonym sa...

"Men det där är ju inga högstadielåtar" var min första tanke när jag läste din lista. För 85 gick jag ju bara i femman och stuffade runt till dessa låtar på fritidsgårn i rosa basketdojor, rosa glansig bagheerahoodie och rosa spegelglasögon. Bergis en salomonrygga också! ;) Cool - yeah!
Fast mitt minne vill att Gimme, gimme, gimme skall vara 1986. Att jag gick i sexan då. Men - det kan ju ha varit så att jag inte var så där cool som jag trodde och rockade till den för sent! ;)
Hursomhelst - skön musiksmak. Tack för en härlig nostalgitrip!

Å en oförskämt härlig helg önskar jag er!

Anonym sa...

Ja those were the days minsann. Minns alla låtarna, och känner så väääl igen texten till David Cassidy men kan inte för mitt liiiv uppbringa melodin. Guh! Kanske ska fråga min sambo med ett stort kom-ihåg, frågan är väl bara om han kan nynna den för mig =O)

Hm...inte i förrgår direkt!
//M