onsdag, november 01, 2006

Snöspaning innanför tidsramarna?

"Första snön brukar falla i oktober" brukar jag med bestämdhet hävda. Det är en ovetenskaplig teori som jag samlat under årens lopp och jag vidhåller att den stämmer.

I år är jag dock lite osäker. När jag tittade ut imorse var det vitt på marken. Snö hade fallit under natten. Samtidigt vände vi kalenderblad vid midnatt och månaden slog om till november. Så nu är frågan; kom snön före eller efter tolvslaget...?

En eller annan snöflinga måste ha fallit under de sena kvällstimmarna och därmed givit mig belägg för min första-snöfallet-för-året-spaning. Visst?

Välkomna förresten, alla små vitgnistrande flingor!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan ju bara ha varit så, att första flingorna dalade 31/10 för JA första snön kommer alltid i oktober! (annars snöade det ju i Uppsala igår natt...)
//M

Cinks sa...

Tror jag också =D ...även om mina spaningar och ovetenskapliga teorier inte alltid stämmer, ska gudarna veta!