söndag, november 26, 2006

Bloggfikadröm

Det var naturligtvis inget svårt val att skippa bloggfikat igår morse och istället kolla in läget på Mannen som var kvar på sjukhuset. Tycker ändå det var trist att missa, men som sagt, det kommer nya chanser! Det får väl jag se till om inte annat!

Inatt drömde jag om hur de som träffade hade haft det.

I drömmen skulle jag ta mig in till stan med bil. Det var mörkt ute, Minks satt i baksätet och jag snurrade runt, runt, runt. Halkigt och mörkt. Jag som har svårt att hitta i stan i vanliga fall. Avfarter, parkeringsgarage och cirkulationsplatser. Jag kände mig vilsen.

När vi kom hem till Christinas jättehus (!) där träffen skulle vara gick vi rundvandring. I ett badrum satt hennes två söner (!!) i badkaret. Badrummet hade för övrigt tre badkar i samma rum (!!!): ett jääättelångt som man kunde bada hela familjen i, typ tre meter långt, ett bubbelbadkar och ett vanligt. Jag tyckte det var annorlunda men praktiskt.

Gissar att vi hade kommit till maten för när F väckte mig minns jag att jag sömndrucket sade: "jag drömde precis att jag höll på att baka pizza".

Kul att hjärnan kan fiffla ihop sånna historier.

Cinks back from dreamland, nu med Mannen åter vid min sida!


2 kommentarer:

Anonym sa...

HA HA!! Jodu! Det lät nåt det!! Tänk att jag stressat dig/er så med mitt blogg-fika att du drömmer om det ..!!

Cinks sa...

Snarare förväntan än stress, skulle jag vilja påstå =D