lördag, november 04, 2006

Mer 1985...

Before the internet, Before cell phones, Before roller-blades, There was a time... 1985. Don't pretend you don't remember...


Retrocollage à la Cinks

30 i topp
1. Jag hade en skär mohairkofta
2. Som mamma hade stickat såklart
3. Hon sydde mig en turkos kavaj också
4. Jag var bortskämd med hemmasydda kläder
5. Mamma sydde jättemycket
6. Hon var noggrann, hade smak och var duktig
7. Så fick jag ofta kläderna precis som jag ville ha det
8. Det var väldigt lyxigt
9. Det fick gärna vara axelvaddar
10. Stora axelvaddar!
11. Naturligtvis rosa pärlemoläppstift
12. Både före och efter frukost
13. Med matchande ögonskugga till
14. Vita hängselbyxor av märket "Tomato"
15. Som jag hade jämt, jämt, jämt...
16. De var sååå snygga och satt så skönt
17. Tunn schal knuten till en stor rosett i håret
18. Minns inte färg men troligtivs skär
19. Minksen hade en vit tror jag
20. Och kanske rosa också?
21. Min brorsa förbjöd mig att ha pjamasbyxor
22. Sånna där tunna, skära med knut nederst
23. Så jag tog bara på dem när jag var hemma
24. Tubsockor med flera ränder hade jag
25. Det var coolt och jättesnyggt
26. Kläder med märket "Takano"
27. Fick jag aldrig
28. Permanentat och uppklippt hår hade jag såklart
29. Med mycket spray i
30. Så det tillslut gick av och sönder

Cinks gonna party like it's 1985

2 kommentarer:

Anonym sa...

Shit vilket minne du har, jag skulle inte för mitt liv kunna komma ihåg och skrivna något liknande!!//M

Anonym sa...

Allright! Så läckert. Jag hade också tubisar och tunna fluffig scarf i håret knuten á la Mimmi Pigg. Axelvaddar... say nomore!