fredag, november 24, 2006

Trolla frisk

Fredag kväll och här sitter F och jag i soffan och försöker mysa på så bra det går med Idol och Hey Babberiba. Men usch och blä, kvällen kan liknas vid en tvåbent mjölkpall - ett ben fattas!

Det tredje benet är såklart Mannen. Han åkte till vårdcentralen vid åtta efter råd från både sjukvårdsupplysning och vc per telefon. På vc rekommenderades - hör och häpna - INTE klassikern voltaren & vila utan akuten!

Reflekterade idag över att mamman i mig propsade på att han skulle ringa vc redan i tisdags (vilket han också gjorde men de sade att han skulle vänta en vecka till skillnad från det här andra vc som han pratade med idag som verkligen tyckte att han skulle ha åkt redan då).

Så nu har vi förflyttat oss till sängen, F och jag, och myser så gott vi bara kan och tycker naturligtvis rysligandes synd om vårt BästisM. Han ska höra av sig minst en gång i timmen har han lovat. Hoppas det inte blir så många gånger. Kvällen är ju ändå hyfsat ung så värsta kön har kanske inte tornat upp sig än.

Ja, så här ligger man nu ovisst och väntar...

"Hokus pokus, trolla som du vill
Hokus pokus, sim och sala bim
Hokus pokus, säg bara till
Hokus pokus, sim och sala bim

Ja, tänk om jag kunde trolla,
jag skulle bolla
med allt som var bestämt,
ja tänk om jag kunde trixa
jag skulle fixa så han blev frisk igen"

Liten omskrivning av Lasse Berghagens
"Hokus Pokus" dedikerad Mannen


1 kommentar:

Anonym sa...

Usch stackars stackars M!!!! Så värdelöst att bli sjuk och ovissheten vad det kan vara är om än värre!!
kram till alla ben i pallen!//M