onsdag, november 08, 2006

Regression eller explosion

Jag befinner mig i ett pre-förkylningsstadium. Det började igårkväll och har stegrats något under nattens timmar. Vaknade med halsont. Fick näsblod just som jag skulle ge mig iväg mot morgonens frukostseminarium i Gamla stan. Ställde en fråga under seminariet och upptäckte på så vis även viss heshet.

Nu känns det mest segt, som om jag har en klump en bit ner i strupen som vägrar sväljas ner. Lite darrig på handen och konstig känsla i magen. Halsont men inte mycket mer än så.

Det var evigheter sen jag var förkyld. Jag har varit milt uttryckt förskonad de senaste året (och det innan också!). Tycker nästan att det är lite spännande...med betoning på 'nästan'... Gissar att det inte blir mer än såhär utan att det går tillbaka igen inom ett par dagar.

Aaaatscho & prosit sa Cinks

3 kommentarer:

Anonym sa...

Värdo typig fy bubblad! [läses med täppthet]

Hoppas att det går snabbt över och inte sätter stopp för och sabboterar kommande flight abroad! (Oschlo inte sant?)
//M

Anonym sa...

Ta chansen :) Kryp ner under ett täcke, ömka dig lite, drick varmt te, läs allt (nu är det ok m skvallertidningar också ...) och titta på tv ... om man nu ska se det positiva i allt? Stor bättringskram!

Cinks sa...

Tack för era goa puffar =D

Det känns inte bättre än. Inte sämre heller. Jo, ögonen börjar faktiskt tröttna ur.