lördag, november 01, 2008

Affirmation - mind-set

I motsats till Bridz som för att orka hålla ut plussar några dagar på utsatt datum, så har jag påbörjat projekt "Mind-set snitt". Det är inte på något sätt ett önsketänkande men eftersom det fortfarande är tombola i magen och det hickar i ljumsken på förmiddagen och vid revbenen strax efter lunch så känns inget garanterat med den här lilla äventyraren.

OM h*n inte vill ställa sig på huvudet om nån vecka gissar jag att det blir vändningsförsök (tvärläge verkar fortfarande vara favoriten). Funkar inte det tror jag, utan att ha läst på så mycket, att man planerar snitt till två veckor före utsatt datum. Det skulle med andra ord bli redan till första advent. Det vill säga om fyra veckor. Och det är snart det! Riktigt snart!

Men jag affirmerar huvudet nedåt och har till och med hittat en yogaställning som tydligen kan hjälpa barnet runt om det skulle vara så. Den tränar dessutom rumpan så av dubbla anledningar står jag numera några gånger på kvällen i skulderstående.

4 kommentarer:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Min är tydligen redan fixerad sedan ett bra tag, men jag tycker att det känns precis tvärtom. Hickar definitivt i ljumsken, och sparkarna är där jag tror att huvudet borde sitta, om den verkligen ligger som BM säger. Så har du tur har din också lagt sig som den ska.

Jag tror att man brukar vänta lite längre än till 38+0 med snitt? En kompis till mig fick snittdatum bara fem dagar innan BF. Jag gissar att det beror lite på när nummer ett föddes också långt före eller efter BF.

Anonym sa...

För det första, helt missat att Laban ska få syskon så stort grattis från mig till Isidor o Bridz!

och nej, det känns inte som om det blir snitt.

och ja, jag har också fått för mig att man får gå längre än 38+0 numera. Fast skulle det blir snitt, även om det inte känns så, så blir det väl just 081208 dårå!

Anonym sa...

Jag stod på huvudet mot en vägg när jag väntade A...nte tusan vände hon sig för det...fast det skulle vara så got som säkert att hon skulle göra det om man stod så i fem minuter varje dag (jag höll ut tre kvällar)

Anonym sa...

Aha...jamen, ni ser, inte så påläst om snitt...än?. Sist gick jag ju över tre dagar så den 20:e låter ju överkomligt även för mig :-)

Och Kattmannan, skönt att h*n redan fixerat sig där inne, då kan man ju nästan tro att det kommer lite tidigare...men nä, vi siktar på den 20:e, right?

Tisalen, jasså huvustående funkade inte? Jag är liksom lite rädd att jag vänder tillbaka den OM den nu råkar ha vänt sig (vilket jag har lite svårt att avgöra, eftersom det är sprattel och hicka lite överallt som sagt...) Men då avstår jag nog det, får bara blodkärlsbristningar under ögonen av för mycket huvudstående, även om jag till vardags tycker det är rätt kul .-9