torsdag, november 20, 2008

Fyra dagar kvar plötsligt

Vid dagens besök hos mvc bokades jag in på ett vändningsförsök nästa fredag. Med ett snabbt ultraljud konstaterade barnmorskan att huvudet vid tillfället låg strax under bröstkorgen på höger sida.

Mannen som är så klok och bra påminde mig om att det nog var bra om jag tar det lugnt även på torsdag eftersom det faktiskt kan starta igång förlossningen.

Det betyder att jag idag meddelade jobbet att jag bara jobbar imorgon fredag och sen till och med onsdag i nästa vecka. Hepp!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Eftersom liten ligger på tvären kanske du ska försöka dig på att hjula? Men ta det lugnt och gör det gärna i vattnet så du inte ramlar ihop när tyngdpunkten inte är som vanligt. Jag har kollat in vändningen som jag gjorde - min käre make filmade ju hela osmidiga undervattenskullerbyttan. Det var två dagar före förlossningen. Men sedan började det ju sparka på ett annat ställe så helt klart är ju att han vände sig då. Eller som han brukar vilja att jag berättar - jag gjorde en kullerbytta åt ena hållet och han åt andra hållet. :)

Må så gott och ta hand om er! Kram!

Anonym sa...

Tror att jag har sagt det tidigare:

Ooooiiiiiih det närmar sig!!!!

SPÄNNANDE!

Anonym sa...

Hoppas lillbebisen vill vända på sig då!

Cinks sa...

Mamma P: Det låter ju fantastiskt det där med undervattenskullerbyttan :-) Grejen är det att den snurrar fortfarande och jag tänker att om jag försöker vända den och den egentligen ligger rätt så vänder jag den ju fel...om du förstår hur jag menar. Så jag låter nog saken och naturen bero, ut ska den väl komma i vilket fall som helst.

Minks o Tisalen: Tack för Oooiiih och tummar :-)