söndag, november 02, 2008

Flicknamnsfunderingar...

Lucia - lite torftigt om man nu råkar födas på just luciaafton eller däromkring, va?

Gustava - charmiga personalen på Slottet vi var på förra helgen tillfrågades om namnalternativ och gav detta som förslag eftersom det bott just en Gustava där. Pampigt men inte alls tidsenligt.

Moa - går att rimma på alldeles för bra. Och förresten tänker jag mest på en söt, vit liten katt som går under just det namnet.

Eleonora - På tre namnprydda dörrar på slottet som vi besökte stod tre kvinnonamn. Först mitt, sen dotterns och hepp, detta. Betyder det något?

Nicole - favoriten för dottern om inte hennes fd fröken i skolan döpt sin dotter till just detta. Inte så långsökt va? Inte aktuellt heller, om jag får bestämma.

Inget som fastnar direkt, vi funderar vidare

*och ja, vi har tänkt killnamn också och det är redan klart men får förbli lite hemligt i väntan på...*

5 kommentarer:

Anonym sa...

En snabb kommentar:

Eleonora är fint och bra nära Ellen :)

Gustava hade jag i tanken till August, liksom Augusta men R bara ruskade på huvudet ;)
//M

Anonym sa...

Eleonora har vi också som förslag. Linnea skulle ha hetat det om jag fick bestämma. Gustava är jättefint och skulle ju passa toppenbra... men är du säker på att det är en flicka? ;) Var är pojknamnen? ;)

Anonym sa...

Minks: Och smeknamn 'Ellie' som du sa, tyckte jag var fiffigt. Ja, men som du vet är Ellen-motståndet hårt i familjen ;-)

Catten: Hm, F tyckte också att det var ok när vi pratade om det ikväll. Första gången som alla tre är överens...om det nu betyder nåt... Killnamn - så enkelt - finns bara ett och vi (Mannen och jag) är överens: Melker!

Anonym sa...

eleonora måste det ju bli!!!

AstaKerstin sa...

Och jag slår ett slag för det som du redan har ratat
Edla
Saknar MYCKET att jag inte pussat på din mage på så många månader