onsdag, november 19, 2008

Dags att sätta lite fart?

Braiga Kattmamman har redan allt redo i pricip och kan nu ligga på sofflocket med gott samvete tills Minikatten bestämmer sig för att det är dags.

Kanske dags att börja fixa lite...
• Väskan har inte ens plockats fram
• Sommardäck på bilen ska förhoppningsvis bytas till helgen
• Räknar kallt med mormor som barnvakt men hon är inte vidtalad än
• Babyskydd?
• Babyfilt inhandlad men inte tvättad, än mindre ingosad (tack för bra idé) - kvällens projekt?
• Förlossningsbrev förvisso klart men känns ofärdigt med en envis rumpnisse i magen. Alternativ måste fram!
• Sex dagar till fullgånget barn
• Amningskupor och bh införskaffad (pluspoäng!)
• Läser om förlossning lite här och lite där, kan bara inte bestämma mig om jag ska läsa på om vanlig förlossning, sätesförlossning, snitt - eller inte läsa för mycket alls utan ta det som det kommer!
• Kämpar med Nezeril barn för att överhuvudtaget kunna andas om kvällarna. På dagarna låter jag bli och blir därmed supertäppt. Näsdroppar är bara av ondo! Egentligen! Men de gör att jag sover bättre och därför tänker jag fortsätta att ta till natten om det behövs.
• Mamman går fortare än hon borde, jobbar fortfarande och är alldeles för ofokuserad!

2 kommentarer:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

I vår apotekskasse ligger parfymfria varianter av alla hygienartiklar vi använder. Ett tips kanske? eller så har du redan tänkt på det?

Eftersom ett nyfött barn använder luktsinnet så mycket för att bonda är det jättebra om det inte blir stört av parfymluktande hår och armhålor.

Cinks sa...

Hm...tror jag kör Au Naturel istället.