tisdag, november 25, 2008

A bientôt

På franska betyder det ungefär som "tills nästa gång", ett hejdå som inte är så definitivt. Det är vad jag ska säga till mina jobbarkompisar imorgon. För imorgon jobbar jag min sista dag på ett tag. Inget bestämt eftersom vi inte vet hur det blir, det känns bra så.

Jag har blivit avlastad i mitt jobb sen i somras. Däremot har jag ännu inte kunnat lämna över till någon, på riktigt. Jag har heller inte fått tid till att skriva överlämningsdokument fullt ut. Klart det känns lite konstigt och oroande på sätt och vis, men nu kommer ju inte min graviditet som nån överraskning direkt och att det fortfarande inte finns någon ersättare hänger liksom inte på mig.

Så imorgon går jag vid 15.00 som vanligt.
Lägger ner på obestämd tid och säger A bientôt.
Det gör inte ont någonstans!

1 kommentar:

Anonym sa...

Njuuuuut av att säga a bientôt! Njut sedan av en ledighet som sedan kommer fyllas av annat än ledighet. Som en kollega sa - föräldratjänstgöring. Ta hand om dig! Kram!