söndag, november 09, 2008

Studio

Det känns liksom lite stort att jag och Isidor hyrt studio idag för att ta bilder. Riktig fotostudio! Nästan som vi är fotografer på riktigt. Nästan som om jag har hittat ett intresse som jag tar på allvar. Det känns coolt, helt enkelt.

Det hade varit kul om Kattmamman kunnat vara med men Isidor och jag får fylla dagen med foton på några modeller som vi tar med - och så har jag ju själv tänkt att vara modell och ge nåt vackert i present till blivande pappan.

Han fick förresten en liten blomma idag på fars dag och blev jätteglad. För hur det nu än är och vad som än händer framöver resonerade jag, så är han redan pappa - för alltid.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Såklart han och om jag inte missminner mig gjorde jag något liknande en novemberdag för 3 år sedan!

Coolers med fotostudio!!!

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jag hade gärna velat vara med om...

Det första och egentligen enda skälet som jag behöver föra fram är att jag har så förbannat ont nu, att jag omöjligt hade klarat av att ta mig in till stan själv. Särskilt inte med en liten Lillkatt. Men inte ens med barnvakt och om jag hade fått ha bilen hade det gått. Jag har för ont för att köra bil.

Det andra skälet, som säkert hänger ihop med det första är att jsg inte tycker om min kropp. Trots att jag fattar allt det där med mirakel, och att de så klart ska synas att man är gravid och... så kan jag inte glädjas åt de extra 35 kilona jag just nu släpar omkring på. Jag skulle bara må dåligt av titta på bilderna i efterhand.

Anonym sa...

Minks: Självklart ;-) Har jag sett resultatet?

Kattmamman: Alla skäl är goda skäl när man är gravid! Och att välja smärta bara för att vara med på bild verkar ologiskt och väldigt oförnuftigt. Jag var rätt trött när jag kom hem igår kan jag avslöja (läs: jättetrött!). Bilder som inte är studiobilder men likväl tagna av en proffsig fotograf kan ni ju faktiskt ta hemma också - bara för att spara och arkivera OM du mot förmodan skulle vilja titta nån gång i framtiden...