torsdag, november 27, 2008

Spökhjärna

Gah! Jag och min spökhjärna. Med nitton dagar kvar börjar den hitta på att se tecken. Det är lite invecklat att förklara för dem som aldrig haft spöktankar men jag ska försöka exemplifiera: Du tittar inte på finalen i fotbolls-vm eftersom du då är övertygad om att det lag du hejjar på ska förlora. Så stor impact har du på omgivningen. Du vill inte lägga nycklarna på bordet, eftersom det betyder otur.
Just sånt håller min hjärna på med. Tycker sig se tecken. Och det är inga bra tecken, det är bara otäcken. Jag tar inga exempel för de är för wacko helt enkelt men det handlar om att om jag gör si så kommer det att hända och om jag gör så så kommer det att hända...

Men nu skriver jag om det, släpper upp det till ytan och hoppas det försvinner. För jag tror egentligen inte att man ska tro på tecken utan försöka leva i nuet och ta stunden som den kommer.

3 kommentarer:

Isidor sa...

jag tror att facktermen är OCD...

AstaKerstin sa...

Jag har ALDRIG, jag upprepar ALDRIG haft sådana tankeidéer som sedan har slagit in, dvs jag har mycket ofta dessa idéer om att gör jag si så....men det har det inte blivit. Inga besannade onda aningar alls, och jag har ändå kollat upp det eftersom jag har fått min itutad att alla kan vara synska.
MEN, om jag glatt mig iförväg och önskat och hoppats på bra "saker", då brukar det bli så.
Min filosofi, om jag gläder mig i förväg, har jag i alla fall kunnat glatt mig den stunden, och så har det blivit "bättre".
Virrigt? Men nu är vi alla nervösa eller hur.
xx och godnatt

Anonym sa...

Gah vad jag känner igen mig! Blä för sådana wackotankar! Håller med dig.