söndag, november 30, 2008

Meningen med...

Jag hade tänkt att börja mina mammalediga dagar med att åka in till jobbet imorgon. Dels för att måndagsmornarna bjuder på mycket trevlig loungefrukost på jobbet, dels för att jag inte riktigt hann avsluta allt när jag åkte i torsdags och dels för att jag hade så svintråkigt hemma i torsdag.

Nu verkar det inte alls som om det var meningen. F kom nämligen hem från sin pappa ikväll och var tjockare i halsen än när hon for. Förkyld i två veckor och astjock - varningsklockor klämtar! *och varför gör inte hennes pappa nåt åt saken, jag hörde att hon var tjock redan i förra helgen?*

Därmed kommer vi att dra kölapp på vårdcentralen kl 08.00 imorgon bitti istället för att sitta på tåget på väg till stan. Så får det bli. Jag har inte nån lust alls att få streptkocker nu, jag ber dem nog göra ett halsprov på mig också.

Tumme att det inte är nåt!

Inga kommentarer: