måndag, november 10, 2008

Bästa tips på att meganjuta 36 dagar?

Ouaaa, jag ser att det bara är 36 dagar kvar till beräknad nedkomst.

Trettiosex!

Jag som ännu inte fattat vad som är på gång.

Hur ska jag göra för att meganjuta de sista dagarna eftersom det här troligtvis är sista gången i livet som jag får äran att bära på ett litet barn?

"Passa på att ät allt du vill" föreslog min käre far när jag pratade med honom. Men det varken kan eller vill jag, dels för att jag får halsbränna, dels för att jag inte är sugen på onyttiga saker (förutom choklad då...) utan mer frukt, grönsaker, vatten och grovt bröd.

"Ta en månad ledigt" föreslog BM och det vore förstås nåt men dryga två veckor tycker jag ju känns så himla lagom, dels för att hinna avsluta på jobbet och dels för att jag annars tror att det blir lite långsamt hemma.

Fler förslag?

6 kommentarer:

AstaKerstin sa...

En gång i timmen, sänk axlarna, andas in och ut och bara upplev kroppen.
Det enda som är här och nu är du och bebisen.
Tänk dig att känslan sköljer över och genom dig.
Klart, jobba på en timme till, och upprepa
Det är mitt förslag.

Anonym sa...

Mycket bra förslag! Kräver mindfullness utöver det vanliga och det är ju inte direkt det som finns mest av på jobbet. Därför kräver det det lilla extra och blir en utmaning utöver det vanliga. Men jag tror det är det enda rätta för att meganjuta!

Anonym sa...

Men wow! Bara 36 dagar kvar, så underbart. Hur snabbt har det inte gått, du var ju nyss i vecka 14?

Lägg dig på sofflocket med goda böcker och tidningar, kör med familjen, klappaoch mys med magen -och bara relalalaxa!

Norrlandslugnet sa...

Hälsa på vänner och bekanta, drick kaffe hos alla du känner, lättare nu än sen då bebben kommer!
Jag älskar ljudböcker, att lyssna på böcker och gärna den typen som man vanligtvis inte läser.
Jag läser inte deckare och thrillers men lyssnar gärna på dem.

Saring sa...

Hm.. Jag tror nog ändå på den där extra ledigheten, men så är jag också lite av en eskapist och latmask :-)

Ja, soffmys med en massa härliga magasin med bebissaker och inredning, Föräldrar & barn och sådanda grejor.

Om ni har ett badhus i närheten som har barnförbjudna relaxkvällar med tända ljus och finmusik så kan jag verkligen rekommendera en lugn simtur i den miljön med kroppskur och godlukter efteråt!

Jag minns att jag lånade en massa bra filmer på biblioteket i slutet, både om bebis/förlossning och kvalitetsfilmer.

Åh, så underbart detta är finaste Cinks!

Kram,
Sara

Anonym sa...

Alla har sagt så bra saker!! Jag röstar på du, magen, soffan, fruktsallad och en hög, jo en HÖG med trevliga tidningar! =lyxeftermiddag!

En annan dag, bad och morgonrock, och glöm inte att fota när magen sticker ut ur morgonrocken!! sådana har jag, flera.

Dessutom ska varje dag innehålla en vilopaus, powernap efter lunchen!!

it's a start!