tisdag, november 11, 2008

Nedräkning: Trettiofemte dagen...

...och när jag summerar den på eftermiddagen så inser jag att jag inte alls njutit idag. Tvärtom har jag oroat mig över att Rockybaby inte vill vända sig. Huvudet som nickar i mellangärdet känns som att det ligger mer och mer hemmavant där.

Och jag skäms nästan över att jag liksom känner mig arg över det när jag har så få dagar kvar att njuta. Jag vill ju ha ett mindset där jag tänker mig en vanlig förlossning. Just nu känns det bara för positivt.

Men en liten ljusglimt finns kvar, för i eftermiddag har h*n lagt sig lite på tvären igen men att tippa helt vertikalt verkar inte vara babyns grej.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag måste erkänna att jag med Johanna aldrig kände det där ÅNEJ du ligger fel busunge. Det viktiga var att få ut henne på nåt sätt.

August däremot ville jag gärna försöka normalt, o det gick jag ju, även om det inte gick så bra.

Bäst är såklart om buskotten lägger sig rätt ganska pronto! Tror du på vändningsförsök annars eller??

Jag röstar på medsolsstrykningar på magen samtidigt som du sjunger en sång om att den ska lägga sig med huvudet ner, en mkt rolig knäpp sång som du och F och M kommer att komma ihåg sen o sjunga för Rocky på utsidan oxå :)

det blir bra, bara lite annorlunda med snitt! Men tumme för inte snitt såklart!
//M